Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Blogphoto
29 août 2015

L’humor és humor, si deixes de fer humor, fas mal, by Quim Pedret


Fa molts anys que escric als mitjans, però no recordo l'edat que tenia. Si que recordo l'edat que tenia quant vaig neixer...Cero Patatero (més o menys, com el meu nas)
Vaig començar a plorar com tots, però al veure de que anava tota la moguda, vaig començar a riure i encara no he parat.
Fa cin anys que escric al Facebook i moltes coses sobre humor, intento fer humor de la política o buscar la política de l'humor   

Soc concient que a no tots els polítics (pel sol fet de ser.ho) no els agrada que facin humor d’ells, però és que són tan divertits, que a vegades el petonejaries i si ‘arreplegués’ algun que 'dona joc', t’el ‘treballes’ i t’ho pots passar ‘teta’


En primer lloc vull dir que l’humor és indefinible, es a dir, que no te fronteres i no sé si acabará tenint bon futur, ja que al pas que anem... això peta i no será de riure
L’humor es un ent immaterial que funciona per impulsos i amb els condicionants socials, monetaris i de formació, barrejat amb la cultura o millor dit, a la idiosincràsia de cada interlocutor, tenin en en compte el seu país
Si estàs davant d'integristes islàmics millor seria fer humor de…? O millor seria fer cap mena d’humor i rascar.nos el melic…. Millor així?
Perqué escric això?. Dons primerament perque fas dies que em entrat de ple en una precampanya per arribar a les alcaldies i sembla ser que molts en tenen ganes i per dona joc a l’humor fa una semana vaire rebre un post correu que que em recordava que Empordà TV (la millor TV i més cara de Roses) i que vagi molt bé… colons!! si millor no li pot anar es la única la única i a més pagada per tots), dons crec que avui dijous us intentara fer riure amb un programa sobre l’humor empordanès i el seu 'tanseanfotisme'
Jo no hi sere convidat per culpa d’un eclepsament de bellesa natural que m’envolta (coses que m’alegren molt, ja que alhora el fotograf, com jo) no ens agrada que ens filmin o s’en veigi la cara. Som homes de paraula, vull dir de radio i per això voldria donar la meva modesta opionio
L’humor és això… és Humor
No te cognoms i tots riem de la mateixa manera, la mateixa manera que plorem, estimem i volem ser estimats No hi truc
Per começar tinc de dir que els ser humà no es divideixen en bon i dolents (aml parit alguns i hi han)
Les persones es divideixen en divertides i les avorrides. Avui parlaré del divertís, el abrrits el deixarem per quant estiguem aborits i penetinem el gat. Val?
L’humor és una cosa inmaterial, com deia, i sino ho he dit ja ho dic ara… que comença per riure d’un mateix cada dia. Un somriure despres de fer un polvet es el millor carnet de presentacio per arriba cada dia a la feina amb la milor cara, menys els milionaris que aquest només van a la feina per contar ‘calerons i pesetones’ i tot buscant un besament cerebral o un infart, però això es un altre tema
De què riem?
De tot i de res
Riem de les desgràcies de l'altre? Malauradament Si
Qui no ha rigut d'una ensopegada d'una persona, encara que després l’ajudem? Primer em fet la rialleta conya i despres anem de solidaris
Podem riure de qualsevol cosa? Si





''Mossus de Escuadre''


Jesucrist va escoltar, sentir i olorar un bon pet i diuenque va va riure i però per un rot (erupto) va girar la cara. Això em deia el pare. No sé si Dèu li hahia explicat mai Coses del meu pare
O potser debía ser la gracia de deu. Deu o Jesucrist, que més o menys venen a ser el meteix teniem i tenen de ser uns homes o deus molt diverts, sino no com es pot explicar lo ‘cabronets’ que varen ser amb el ‘Santo Job’ (tot un mártir de la gracia divina) Si, si, he posat una mena de paraulota, pero ja estic confesat de per vida ja que Deu cada dia m’envia un mail que em diu: ‘Quim si no saps aceptar un broma, fotat Be de fet ell ho escriu en castellà pero té un  masa fort ‘El jodete’ no queda massa fi

L’humor en vers una persona comença per riure d’un mateix i passant pers diversos estacionaments i demés persones, l’humor acaba quant perdem el respecte a la nostra ‘víctima’
Ell, (l’agreujat) pot acabar amb el nostre humor, amb la gràcia que ens faria a nosaltres visitar un jutjat de guàrdia o rebre una bonna clatellada
Si insultem (hi ha moltes maneres d’insultar, sense ni dir ni porc, tonto o burro) a les hores ja no es humor, jo ni dic fer l’imbecil i algunes coses més que son impresentables i ‘inscribibles’ (acabo de inventar una nova paraula)


L’humor es igual en tots els moments de la vida?
No
Devant de la mort No. Però en el meu cas, sí. He fet broma com l’amic Joan Capri de la mort, perquè és el final d’una vida i com deia el meu pare ‘Després de mi, merda pel que quedi’ La mare era més fina i a ella també li feia gràcia això de la mort. Vinga paro que soc molt aprensiu, amb atacs d’angoixa millor passar a riure, però si no feu bondat no us convidaré a la meva autòpsia. Avisats esteu!!
Mireu, posarem un exemple d’humor ‘polític’
Si jo dic que el president de un govern es un inútil (possem Rajoy, sense ofendre) i ho argumento amb una vinyeta, quasi tots, menys ell i els ‘peperos’ riurem
En canvi si jo poso que l’alcalde del poble veí, és un pobre infeliç … Us heu fixat que no poso el nom? També faig conya, però estic segur que ell no riurà, de fet crec que ni deu, diguem que ni punyetera gracia I corro el perill (com deia) de quedar com inútil jo) i anar pet al Jutjat de Guàrdia i passi a ser un ‘investigat’, que son el que depenen del Misniterio de Investigació, abans Ministerio de Justicia
i molt abans 'Ministerio de información' ‘del tonto del capirote’ que li fa un pols al poder
Ara, diuen que si guanya el Partido Popular a nivell de país, faran un Ministero de información i potser un 'Ministerio de Publicitat y Milagros', ja que si guanyen l'alcaldia a Madrid, la 'Comunidat' i a les generals a les Espanyes, només podria ser la gràcia de deu, la màgia Borràs o un miracle molt cru i pelat
Fins aquí fem conya de fora. Però ara parlo ERC que com vaig dir estan tan despistats amb les picabaralles del Mas i en Duran, que lAlfred Bosch ha decidit presentar-se com a cap de llista a l’alcaldia de Madrid, No?
Almenys, si no tenim una independència a Catalunya ens 'pillem' la Madrid castiza i remenarem les cireres I més peix al cove. 
En Juanjo Puigcorbé que passava pel carrer, igual va de primer a Barcelona o Badalona shshsh




Thomas, el redactor del jefe


Parlant de peixos i de coves… A Catalunya tenim un exemple d’humor (trist, però exemple) Trist per dues bandes)
Una vegada en Boadella (Els Joglars) a TV va riure i va fer 'conyeta' del President Pujol, de la Moreneta i del Barça i es va 'muntar un pollastre' de 'Cal Cristo'. Era l’any 1980… Veieu que estem parlant d'un temps passat i podem posar l’impresentable d’en Boadella, ja que les possibilitats que ell llegeixi aquesta collonada meva, són escasses i a més potser no sap ni llegir i quasi tots estarem d’acord que és un pobre ex català, i infeliç, tant a Catalunya (d’on va marxar), com a Madrid, on hi fa el titella per un platet de llenties

El mateix Boadella ens va ensenyar que del poder és molt difícil fer.ne conya. Ell va fer l’Obu President amb molt d’èxit de crítica i de public, no ser pas un èxit polític al Palau de la Generalitat, ja que a les hores manava en Jordi Pujol.
Fixeus.vos que he posat Jordi Pujol i no pas President. Perquè? Per què ara, que és un ‘investigat confés’ ell i la seva família, sembla que li poden dir el nom del porc (pobre home)
Igual un dia li treuen inclòs el nom de Jordi. Si els catalans som molt de 'cuidado', som uns investigadors, de molt d'estar sempre alerta
Boadella va decidir molt sàviament marxar de Catalunya i no va passar res. I mai més torni!!
El Pepe Rubianes, va fer el seu show ‘Rubianes Solamente’ i es va enregistrar un DVD al Teatre, el mateix dia havia el Jordi Pujol i no va passar res. Per què? Perquè el Pepe va fer conya amb el Barça i els feixistes de merda (paraules seves)... de les Espanyas, clar. Diga-li tonto!
No va tocar cap peça de l'engranatge del sistema. 
Entre Boadella i Rubianes em quedo amb el Pepe, no pel fet que ja no està entre nosaltres, sinó que com a humorista era millor i com a persona era gran i solidari
Boadella va traspassar la ratlla de l’humor amb la falta de respecte en ver inclòs la meva persona com a català i de mi no s’en fot ni deu. Bé, de mi Deu fa el que vol. Per què, per què em deixo Tontuuus!!


Anem més lluny
Podem dir a les hores que l'anterior rei és mig ‘tonto’ perquè està lluny? No crec, però molts fan molts acudits, tots dient que La Zarzuela (Hipòdrom) està plena de cavalls amb una flor al cul ..... És un borbó, no un tonto.... 'ja que forat que veu, forat que la posa' (Rubianes) No te remei !
Si, ja que sé que a la Zarzuela està de ple de cavalls i de burros, clar que es refereixen a l'Hipòdrom
Podem dir que Rajoy és un inútil? Si, per què molts ho fan, està lluny i és toltament cert
Tots el del PP són uns inútils?
No, uns ho són més que d'altres. Algun amic encara fa alguna escombra bona i el seu germà més intel·ligent les ven
Ahir vaig mirar una entrevista en directe, feta a la ‘Espe’ on deia que vol ser alcaldessa de Madrid i em va caure la cara de vergonya Vaig llençar la tercera TV per la finestra
L’alcalde més inútil d’un poble qualsevol, hagués fet més bon paper Quina pena!

Parlem de les desgracies? Segons, quant i com
Sí. És directament proporcional, a més distància dels fets, més humor i més conyes. Quan peta algú del costat de casa o a dins menys bromes o muts i la gàbia
Es fa una mena d'humor quan hi ha una desgràcia natural SI
Es fa humor amb un accident d’aviació com va passar ahir?
Doncs malauradament surten alguna mena de personatges que no tenen dret que els anomenats persones, ja que d’un humor negre (que amb els dies i la distància i el fet que es digués en privat podria ser tolerable) Alguns terrícoles fan apologia de l’odi, vers alguns personatges d’una tribu determinada de la societat

Es fa broma atemptat terrorista islàmic? Si però sempre que quedi llunyà i els morts sigui del costat dolent… i que dispara estigui lluny… però tot això ho deixo pels Mestres de l’humor, ja que hi ha de molt intel·ligents i intrèpids) Jo solament sóc un aprenent de bruixot que la meva logística aristotèlica em porta de corcoll

Adéu macus!! I que us pentini la iaia, estimats amics inútils

Heu entès el meu acomiadament? És una broma amb to d’humor, que sempre faig, Fa gràcia? Doncs no ho sé ni m’interessa Per què? Per què està fet amb tot el 'carinyo' i el millor gust possible i de moment no té cap connotació amb el coeficient intel·lectual dels meus amics.... o fins i tot enemics


Vinga tontuss!! Que ningú s’ho prengui seriosament, perquè vosaltres sou els meus amics i que més o menys us estimo una micona, però alhora som tots una colla d'inútils 
I ara sí que m'ha acomiado com diu el meu amic Guillem Plujà a Ràdio Ona Vilamalla: Adéu, aneu a fer punyetes!! I jo afegeixo, tot recordant la dita: Val més tindre sentit de l’humor, que als pebrots un tumor!!!



Quim Pedret i Rovira
Publicité
Publicité
Commentaires
Blogphoto
Publicité
Publicité